Kā pārbaudīt lietotu auto

Pirms auto iegādes, auto ir jāpārbauda, lai neiegrābtos! Ko darīt:

Auto

Iedarbiniet motoru, atveriet eļļas iepildīšanas atveres vāku. Pārliecinieties, vai no turienes neplūst izplūdes gāzes. Citādi drīz vajadzēs remontēt bloku.

Pārbaudiet izplūdes gāzes. Tām jābūt gaiši pelēkām. Ja ir melnas, tad tas ir degvielas sistēmas defekts. Ja zilas – sadegšanas kamerā iekļūst eļļa.

Pārbaudiet piekari. Nedaudz pabraukājiet. Iesākot braukšanu, nav jābūt nekādām blakus skaņām. Arī bremzējot. Apstājieties. Pagrieziet stūri līdz galam, mēģiniet pakustēties. Tādā stāvoklī blakus skaņas varētu nozīmēt „granātu” defektus.

Bremzes. Braucot pa asfaltu, strauji līdz galam nospiediet bremzes. Izkāpiet un apskatiet atstātos nospiedumus. Tiem jābūt simetriskiem un taisniem. Bremzējot stūrei nevajadzētu vilkt uz vienu vai otru pusi.

Apskatiet amortizatorus. Uz tiem nedrīkst būt eļļas zīmes.

Pagroziet stūri. Nav jābūt nekādām blakus skaņām.

Ja automobilī iemontēts dīzeļdzinējs, tam ir tūlīt jānoslāpst, kad tiek pagriezta aizdedzes atslēga. Ja pagriežot aizdedzes atslēgu, rodas iespaids, ka kloķvārpsta vēl dažas reizes apgriežas, tad dzinējs ir diezgan „noguris”.

Cits ieteikums, pērkot automašīnu ar dīzeļdzinēju – vajag apskatīties, vai gumijas šļūtenes, pa kurām tek dzesēšanas šķidrums, nav ļoti cietas, jo citādi tas var nozīmēt, ka uz dzesēšanas sistēmu tiek nodots spiediens no cilindriem, un tā jau ir pirmā nopietna remonta pazīme.

Vajag pievērst uzmanību priekšējiem lukturiem – tām jābūt tā paša ražotāja. Ja lukturi atšķiras, tad varbūt bijis priekšpuses defekts.

Ieteicams pēc iespējas vairāk apskatīt dažādas detaļas ar iespiestu izgatavošanas datumu. Ja ir daudz atšķirību – automašīna tikusi pārkomplektēts, tā varētu būt avārijas vai pat slīkšanas pazīme.

Automašīnu ražotāji elektroinstalācijā nelieto sadzīves „izolāciju”, tādēļ tam arī vajadzētu pievērst uzmanību.

Vēl ir svarīgi (kaut gan tas reti gadās) pārbaudīt, vai nav pārkalti virsbūves (zem motora pārsega) numuri. Tā dēļ var rasties problēmas ne tikai reģistrējot „Reģistrā”, bet arī braucot uz ārzemēm.

Ja, stipri piespiežot gāzes pedāli, izplūst biezi balti dūmi, gandrīz kā garaiņi, tad iespējams, ka dzinēja blīve nav hermētiska, tādēļ dzesēšanas šķidrums nokļūst dzinēja degkamerā. Tādā gadījumā vajadzētu (dzinējam sasilstot līdz darba režīma temperatūrai) paspaidīt dzesēšanas sistēmas šļūtenītes (dzesēšanas šķidruma tvertnes vāciņam jābūt stingri aizgrieztam). Ja tās ir cietas, nav iespējams tās iespiest, tad tas nozīmē, ka blīve ir nodilusi. Ar šo automašīnu vēl mazliet var pabraukāt, tomēr ieteicams nedaudz atgriezt dzesēšanas šķidruma tvertnes vāciņu, lai spiediena dēļ neplīstu radiators.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *