Auto uzturēšanas izmaksas

Pirms briest lielā doma auto iegādei, vērts painteresēties par auto uzturēšanas izmaksām, lai saprastu, vai taksometra pakalpojumi un publiskais transports joprojām nesanāk lētāk. Kādas ir ar auto uzturēšanu saistītās neizbēgamās izmaksas (apskates, nodokļi un citas lietas), neskaitot paša auto iegādi un benzīnu?

Pirmā lieta – tehniskā apskate

Nopērkot auto, jāņem vērā auto masa, jo no tā ir atkarīgs tas, cik izmaksās ikgadējā tehniskā apskate un cik liels būs ceļa nodoklis. Ja jūsu auto masa ir, piemēram, zem 1300 kilogramiem, tad šī auto ikgadējais ceļa nodoklis būs ap 30 eiro, bet tehniskās apskates izmaksas būs ap 20 eiro, neskaitot pamata pārbaudi benzīna motoram un papildu samaksu par atkārtoto pārbaudi. Saskaitiet šīs summas kopā, un te nu jums būs summa, ar kuru jārēķinās, ja cerat iziet tehnisko apskati ar pirmo reizi. Šādā gadījumā automašīnas mazais svars ir viens no plusiem. Auto, kuri ir vieglāki par pusotru tonnu, ir salīdzinoši mazs ceļa nodoklis, salīdzinot ar citiem auto.

Vai auto iegāde maz atmaksājas?

Tas ir atkarīgs no tā, cik bieži un cik tālu jābrauc, jo, ja tādas reizes ir ļoti retas un brauciens ar taksi nav paredzēts uz otru Latvijas malu, tad personīgais auto ir ekstra. Visas obligātās izmaksas ir aptuveni sekojošas: tehniskā apskate, nodokļi (atkarīgs no konkrētā modeļa), OCTA, protams, riepu maiņas, pašas riepas vidēji reizi 3-4 gados jāpērk jaunas, dažādas apkopes (biežums atkarīgs no nobraukuma).

Cena atkarīga arī no tā, kam tiek iegādāts auto. Piemēram, tiesības ieguvis jaunietis ir ar paaugstinātu avāriju iespējamību, jo jārēķinās, ka apdrošinātāji nav nekādi labdari. Ja brauksiet bez negadījumiem, pakāpeniski summa samazināsies, taču sākumā tā var būt paliela. Ja brauksiet vien reizi mēnesī, nav vērts pirkt auto.

Kādas ir izmaksas, ar ko jārēķinās auto pircējam?

Nopērkot jums jārēķinās ar šādām izmaksām:

  • Pārreģistrācija
  • OCTA
  • Iespējams, ceļu nodoklis (atkarībā no auto masas)
  • Eļļas maiņa + filtrs
  • Zobsiksna
  • Sveces un/vai svečvadi (iespējams)
  • Dilstošās detaļas – bremžu uzlikas, filtri, utt. (iespējams)

Bet ik gadu būs jāmaksā par šādiem pakalpojumiem:

  • Eļļas maiņa
  • Riepu nomaiņa 2x gadā (jaunas riepas var turēties dažas sezonas)
  • Logu šķidrumi
  • Tosols
  • Tehniskā apskate (kas iekļauj visai variablu izdevumu klāstu: no atgāzu pieregulēšanas līdz kapitālajam remontam)
  • Ceļu nodoklis
  • OCTA

Reizēm cilvēki, iegādājoties jaunu vai lietotu automašīnu, domā, ka ar šo soli arī ir beigušās visas izmaksas, kas saistītas ar rūpēm par savu auto. Tā nav. Jārēķinās, ka tikai regulāri kopts un tehniski uzturēts auto kalpos ilgi.

Vai, ja nopirkšu jaunu mašīnu no salona, man nekas vairs nebūs jādara?

Absolūti nē. Jums jāņem vērā gan ieguldījumi, kuri ir acīmredzami, gan tādi, kuri dod par sevi ziņu tikai katastrofālā gadījumā. Ja pērkat lietotu mašīnu “no rokām”, vērts arī atcerēties, ka vairums lietoto automašīnu, kas no Rietumeiropas ieceļo Latvijā, šeit pārsvarā nonāk šādu iemeslu dēļ: vai nu tām ir liels nobraukums, vai nu ir dzinēja vai ātrumkārbas defekts, vai arī automašīna ir cietusi avārijā.

Vai ir kāda starpība starp oriģinālajām un neoriģinālajām rezerves daļām?

Patiesībā gandrīz vienmēr neoriģinālās detaļas kalpo daudz īsāku laika posmu. Sākumā, protams, šķiet, ka nauda tiek ietaupīta, pērkot neoriģinālo rezerves detaļu, taču, mainot detaļu pret jaunu, tas būs daudz dārgāk.

Post Navigation